måndag 7 februari 2011

NYTT ÅR NYA TAG!!


Hej

okej jag vet att jag borde dö för att jag skrev "nytt år nya tag" vidrig inledning särskilt när det är februari. Men men det är nytt år och jag tänkte sparka igång bloggen för jag känner hur ganska mycket hat och ilska har byggts up inom mig som jag behöver få ut( OBS Det är inte riktat mot någon in min närhet utan mer på politiker o andra tomtar.)

Och det som detta inlägg kommer att handla om och antagligen fler är "svensson aset" även kallat vi svenskar. Jag har i många år retat mig och funderat på varför vi svenskar beter som som vi gör. Till skilnad från folk från andra länder är vi inte alls glad trevliga och sociala, vi håller oss mest för oss själva o säger inget om vi inte måste.

Alla är inte så här men så gott som alla har någon asig svensson grej dom håller på med, personligen har jag många...


Men men de jag tänkte "prata" om idag är människor som alltid är med på bussen...


Dessa människor är inte onda och det var verkligen inte längesen jag lämmnade deras skara.

Dom jag menar är dom som med flit och utan anledning tar up två sätten... Vad håller dom egentligen på med? Jag tror att man är lite rädd för att sita bredvid någon man inte känner. Och visst det kan jag förstå men handen på hjärtat vem sätter sig bredvid någon man inte känner när där finns lediga platser??? jag tror iallfall inte att det är särsklit många tror faktiskt knappt att det är någon alls. Ända gången det är någon risk är när bussen är full och det är då jag börjar reta mig det är när jag ser att det står folk i mitgången och som får göra det mil efter mil på grunda av att någon inte vågar eller vill sita bredvid någon okänd.

Känns det bra och rättvisst?? alla som har betalt har rätt till en plats är platserna slut så ska det sättas in extra bussar. Och bara för att man har satt sig först är det inte ok att man ska kunna sitta bredvid sin väska o kolla på dom stackarna som får stå.

Jag tror det är många som gör så här omedvetet som en ren reflex men till er vill jag säga: Prova att låta mannen som står få sitta bredvid dig fast du inte känner honom han kommer inte prata med dig ni kommer inte ens att titta på varandra (också asiga svensson grejer) men när du kommer hem så kommer du känna dig lycklig som faktiskt hjälpte någon annan.

Nu är det säkert ett par tre stycken som känner mig som läser detta o tänker: Ska han säga!!! och det ska jag faktiskt för för ett tag sen hände en grej som fick mig att börja tänka och som fick mig att sluta tramsa.

Vi åkte buss med skolan och det var riktigt trång minst 20 personer stod up i bussen men jag o en kompis som vi kan kalla Stellan Bällish fick tag i platser. men framför oss sitter en dam(ska läsas som tant) hon sitter på platsen ut mot gången och på sätet intill fönstret sitter hennes handväska! Stellan Bällish tittar på mig och vi säger " tänk om folk hade flyttat in så att alla fick plats" och jag hänger på och vi har en ganska högljud diskussion och tittar mer eller mindre hela tiden på tanten. Vad tror ni händer? Precis ingenting inte ens när vi mer eller mindre pressade henne kunde hon släppa rädslan för andra människor FY! och det fick mig att undra vad fan jag håller på med.


Från och med nu så ska jag sluta ta upp fler stolar än den jag sitter på! och jag uppmanar alla andra där ute att göra samma sak.







bild av mig :) eller ja... jag har låna gubbarna men stolarna har jag ritat


Dagens låt
Rhyme aslym - Divine right of kings

1 kommentar:

  1. Aron bad mig hälsa att det var ett mycket bra inlägg och att du måste fortsätta blogga. Han hälsar även att han kommer komma försent till skolan för att han inte pallar den rassefilmen.

    SvaraRadera