måndag 14 februari 2011

Homofobi del 2

"Det e lungt så länge det inte händer framför mig eller mina barn"

den repliken och liknande har jag hört alldeles för ofta, vad fan är det egentligen man menar?? Först och främst är homosexualitet en sexuel läggning och inget annat, det är inge sekt, det är ingen sjukdom och det är verkligen inget som är någon eller någots fel. Det är precis som att vara hetrosexuel man har känslor som helt enkelt är så.

Det är verkligen inget att vara rädd för och verkligen inget som smittar och därför förstår jag inte varför vissa människor inte vill att homusexuela ska finnas runt dom eller sina barn. När jag får barn hoppas jag verkligen att dom ser och förstår att man kan vara homusexuel, både för att dom ska förstå att om man får känslor för någon av samma kön så är det verkligen inte konstigt eller onormalt och för att dom ska förstå att ända skillnaden mellan homo, bi och hetrosexuela är att dom får känslor för olika kön och verkligen inget annat.

detta var del 2 imorgon (eller när jag får tid) kommer det ett inlägg med fokus på mer sexuela saker till exempel dumheterna som man alldeldes för ofta om att man inte kan vara homusexuel om man inte har haft sex med någon av samma kön.







dagens låt är passande nog av en homusexuel artist nämligen svenska doktor död






PS puss och tack för en mysig eftermiddag Louise DS

2 kommentarer:

  1. Aron hälsar att han förmodligen inte alls kommer till skolan imorgon. Men han kommer på torsdag. Iallafall på svenskan.

    Föresten, om man är trött på homofober så är det bara till att sluta va bög.

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig!!!

    /Nettan

    SvaraRadera