onsdag 21 oktober 2009

Lemmy guden kilmister





Ska prata om motörheads sångare och basist Lemmy så jag sitter o kollar lite citat o sånt skit kul nedan för kommer lite pärlor.


Lemmy är kungen han ar verkligen levt rock drömmen fult ut han har tagit droger tills han inte visste vad han hette, han har druckit mer jack daniels än hela skåne och han har knullat ca 2000 damer det är helt cp han har spelat i ca 10 band större eller mindre. Han är även med o hjälper till på andras skivor han har en sammanlagd diskografi är på ca 50-60 skivor o de e jävligt mkt. sen har han även skrivit en bok som är fantastiskt bra white line fever den läste jag under konfa och den är suuuper bör läsas. En av mina största rädslor här i livet är dock att han ska dö 24/12 i år fyller han 64 och med tanke på hans liv vet man aldrig hur länge han lever.

keep on rocking

citaten:


Lemmy till upprörd skribent:

"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sommaren 1971 var fantastisk. Jag minns den inte, men jag kommer aldrig glömma den heller.

Min plats i livet är att vara en enstöring, vilket jag inte har något emot. Det var likadant i min ungdom. Det fanns ingen i min ålder på gården, så jag satt och snackade med ett par ankor. Jag knullade dem dock inte..."

Interjuvaren: When Motorhead started out you were considered to be faster then almost anyone out there...
Lemmy: It's proablaby because we used more speed then anyone out there...


om motörheads ljud nivå
"If this band moved in next door to you, your lawn would die."

lägger in en extra som dock inte är han men om han

Mikke Dee angående ryktet som säger att Lemmy dricker två st flaskor whiskey om dan:'Nej, bara en och en halv...'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar