onsdag 9 mars 2011

Den häringa kungen...

hitta de denna gottepåsen på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8646580.ab

den handlar om att kungen vill ha mer pengar ganska exakt 5,5 miljoner som ska användas till Dannes prins utbildning och för att renovera lite på slotten... där står även att kunga huset redan får 122 183 000 kr och utan att ha en aning om detaljer gissar jag på att det faktiskt räcker jävligt bra de e ändå typ vad 5 rika människor känar på en livstid.


Men egentligen är det kostnaden som stör mig mest när det gäller kungahuset. Det är nämligen att Sverige som är en så kallad demokrati har en stadschef som inte är folk vald.... Jo jag vet att han inte har någon makt utan att han bara representerar sverige, men ärligt talat så känner i allafall jag att snubben som ska representera sverige ska vara utsedd av svenska folket så att det blir en vi verkligen känner att han är vår representant. 


MM de va nog allt. känns som att jag kommer att återkomma till detta någon annan dag










DAgens låt:


Henry bowers & Spakur - Heil victoria





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar