fredag 7 oktober 2011

Kristdemokraterna


Vi kämpar för att människor
själva ska få bestämma över sina liv.
Vi tror att människor vill och kan det.


Så börjar KDs Lättlästa parti program (de svår lästa e jävligt svårläst tänk biblen). Dom visar stadigt i början att dom skiljer sig helt från andra partier och kämpar för en lite små egen men bra sak, alltså att dom kämpar för att människor
själva ska få bestämma över sina liv, väldigt orginellt! ( O.o) Sen följer dom upp med att helt öppet kritisera sina väljare "Vi tror att människor vill och kan det." dom TROR att folk kan ta hand om sina egna liv... Helt ärligt är inte det att underskatta folket? jag gnäller ofta på folk o säger att dom e dumma i huvudet, men jag e faktiskt helt säker på att dom flesta kan ta ansvar för sitt eget liv iallafall på något plan, Jag tycker faktiskt att KD idiot förklarar oss!

Om man skrollar lite i partiprogramet hittar man fler små roliga grejer


De som begår brott ska få straff 

Vi vill ha ordning på Sveriges ekonomi 
och skapa fler arbeten.

Vi vill ge människor och familjer mer frihet
att få leva som de själva vill.
Därför vill vi ha färre regler och sänkta skatter.

Vi vill att vården av äldre människor
ska bli tryggare
och att köerna till sjukvård ska försvinna.

Asså helt ärligt vem vill inte att folk som begår brott ska få straff? vem vill inte ha fler arbeten? 
Självklart ska folk så leva som dom vill, o vem fan vill ha köer till sjukvård

SLUTA SKRIVA SAKER SOM ALLA REDAN TYCKER 

Grejen är att för att uppfylla de dom vill så ska man jobba med kärnfamiljen för det ger barn en trygg uppfostran och det gör oss till bra individer. 
FUCK OFF!

Jag har inte växt up i en kärnfamilj mina päron separerade när jag va 10 o helt ärligt kan jag inte säga att det har fått mig att vilja gå ut på gatan och klubba pensionärer, verkligen inte. Att "kärnfamlijen är det ända som funkar" är saker som folk som inte vågar skiljas intalar sig själva alltså ingen sanning alls.

Jag lovar man kan få barn som inte knarkar o mördar även om barnet i fråga inte har två föräldrar av olika kön som bor i samma hus!

Dom är också väldigt mycket för pensionärer och det tycker jag är bra dock så måste det gå minst o gärna mer pengar till tex skolan för låta de yngre generationerna få växa upp bra.

Sen kommer vi till min bästa KD grej, alltså den som retar och roar mig mest nämligen deras stora avstånd till Homosexuella giftemål här märks det som tydligast att dom har läst för mycket bibel ;)

Som ni som ahr läst innan har märkt är jag väldigt för alla sorters sexualitet

Alltså KD e helt mot homosexuela giftemål med det starka argumentet "Ett äktenskap är mellan en man och en kvinna " SKÄRPNING! det var ungefär vad gud sa för 3000 år sen det är inger som passar in i dagens samhälle. Det är dags att modernisera! som jag innan har sagt är kärlek alltid samma sak skit samma vilket kön parterna har.

Så ja detta var första inlägget i min alians-serie 

Om vill veta mer om kd kan man kolla här:

vill man läsa en annan rolig spanning om kd kan man kolla här



Dagens låt

Sällskapsresan - Knock out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar